Interview met Mampreneur Angelique Pool

Standaard

logo_pulzzzSONY DSC

“Ik ben Angelique Pool , hardwerkende moeder en ben 29 jaar en woon samen met mijn partner en zoontje van 3 jaar oud.”

Werk je vanuit huis?

Sinds februari 2014 heb ik een salon in Leiden geopend genaamd Pulzzz Leiden New Feeling. In mijn salon kunnen mannen en vrouwen terecht voor Definitieve Ontharing door middel van Ipl (Intense Pulsed Light).

Voor een hoop mensen is er door ons concept een wereld opengegaan omdat het bij ons nu eindelijk betaalbaar is. De cliënten die deze behandelingen graag willen, betalen slecht €1,00 per flits en aangezien we geen vaste prijzen rekenen en alleen flitsen op de plaatsen van het lichaam waar haar zit, zijn de kosten dus erg laag vergeleken bij de concurrenten. Tevens kunnen cliënten ook terecht bij ons voor Visagie, Wimperextensions, Bionic Youth Actvion System( verjonging van de huid) , Nagelstyling en Nailart. Op dit moment ben ik nog bezig met opleidingen om de behandelingen verder uit te bereiden. De behandelingen worden met zorgvuldigheid en op professionele en hygiënische wijze uitgevoerd. Op het moment dat we een cliënt ontvangen, volgt er eerst een informatieve en medisch intake gesprek met de cliënt voor de veiligheid. De behandelingen worden niet thuis maar in een schoonheidssalon uitgevoerd bij Pulzzz Leiden New Feeling gevestigd op het Bevrijdingsplein 42 in Leiden.

Hoeveel uren per week besteed je uit aan je eigen bedrijf?

De uren die ik besteed aan mijn bedrijf zijn ongeveer 45 á 50 uur per week hierin zijn de behandelingen, de mails die ik moet beantwoorden,acties bedenken, en administratie in verwerkt. Omdat ik een zoontje van 3 hen en natuurlijk mijn partner die ik absoluut niet mag verwaarlozen, heb ik het zo gedaan dat ik van zondag tot en met dinsdag vrij ben, en deze kan besteden aan het huishouden en de persoonlijke aandacht voor ons kindje en partner, en dat we als gezin samen iets kunnen ondernemen wat erg belangrijk is anders groeien we uit elkaar en dat is het laatste wat we willen. De balans van moeder het huishouden partner zijn en een drukke onderneming hebben heb ik nu in evenwicht,  al is het soms wel moeilijk omdat je op je vrije dag meestal een ingeving krijgt en het meteen wilt uitvoeren en dat is soms niet mogelijk omdat er ook nog andere verplichtingen zijn in het gezinsleven en die gaan altijd voor. Daarom is het belangrijk om goede afspraken te maken onderling. We hebben het nu zo gedaan dat de dagen die ik met mijn gezin doorbreng echt de aandacht naar hun gaat en dat ik in de avond een paar uurtjes werk om alles in mijn bedrijf up to date kan houden.

Wat is jouw inspiratie of motivatie die ertoe hebben geleid je eigen bedrijf te beginnen?

Dankzij mijn moeder, mijn grootste inspiratie, die mij heel veel heeft geleerd in de tijd dat ze nog in leven was wil ik in het bijzonder bedanken. Dit omdat zij me de sterke vrouw heeft gemaakt wie ik nu ben, omdat ik net als haar ben en dat is niet rusten voordat ik heb gehaald wat ik wil behalen. En mijn partner Mark Hockx die mij steunt in alles wil ik ook graag bedanken. Dankzij hen ga ik samen met mijn zus Jacqueline Pool dit succesvol laten worden.

Deze motivatie en inspiratie die mij ertoe hebben geleid om voor mezelf te beginnen is mijn passie , de zorg voor mensen. Ik ben altijd werkzaam geweest in de thuiszorg  en vond het heerlijk om de waardering te krijgen dat je echt iets voor mensen betekent. Dankzij de mensen om mij heen ben ik toen gaan denken hoe ik mij droom kon verwezenlijken en hierin werd ik van alle kanten gesteund  en geadviseerd en heb dit allemaal van harte aangenomen. Ook kreeg ik natuurlijk de negatieve antwoorden; je gaat toch in deze tijd geen salon opstarten. Al met al alles tegen elkaar opgewogen en aan de wijze man (mijn vader) gevraagd die mij als antwoord gaf: Never Give Up And Live Youre Dreams, toen wist ik het dit ga ik doen.

Wat is je grootste probleem geweest, waar je je doorheen moest slaan tijdens het opstarten van je bedrijf/event of nog steeds?

Eenmaal begonnen aan dit avontuur kwamen natuurlijk ook de tegenslagen. Je denkt alles goed geregeld te hebben met de KvK en de Belastingdienst en toch worden daar grove fouten gemaakt dat als je niet oplet het je de kop kan kosten en uiteindelijk ook je bedrijf. Daarom geef ik als advies je kan beter te vaak bellen dan dat je het allemaal op zijn beloop laat. Verder is mijn grootste probleem en dat heeft niets met dit soort zaken te maken dat ik niet kan rusten voordat ik mijn idee heb kunnen uitwerken of uitvoeren dat is een valkuil voor mij en dat ik daardoor soms heel moeilijk in slaap kom.

Wat voor advies zou je geven aan vrouwen/moeders die hun eigen bedrijf willen beginnen?

Het advies wat ik aan alle vrouwen en moeders wil geven die hun eigen bedrijf willen beginnen. Maak een goed businessplan. Vraag aan verschillende mensen in je omgeving ouders, buren,kennissen, vrienden maar ook mensen die je totaal niet kent advies, en noteer dit allemaal. Kom met een uniek bedrijf bijv een nagelstyliste of kapsalon zijn er op iedere hoek tegenwoordig wel te vinden.

En het mooiste advies die ik dus van mijn vader heb gekregen. “Never Give Up And Live Youre Dreams.”

metamorfose pulzzz lachend

Geef een reactie

