Interview met Mampreneur Marieke Dillmann

Standaard

gezond

Hoi, ik ben Marieke Dillmann en werk vanuit mijn bedrijf Lifestyle Entrepreneur Nederland met passie voor gezondheid en dus voor gezonde voeding en lifestyle.

Werk je vanuit huis?

Mijn werkplek heb ik thuis. Vanuit mijn eigen praktijk begeleid ik klanten naar een gezond gewicht, meer energie en stralend uiterlijk. Door mijn voordeur stap je direct in mijn kleine knusse kantoortje. Ik wil graag een rustige en prettige sfeer creëren zodat je het prettig vindt om te komen.

Hoeveel uren per week besteed je uit aan je eigen bedrijf?

Gedurende twee dagen in de week plan ik consulten in. De overige dagen besteed ik aan uitbreiding van mijn kennis en werven van klanten en overige activiteiten. Mijn werk is mijn hobby geworden. Ik heb nooit geweten dat ik zo passioneel kon zijn over gezondheid. Tot drie jaar geleden. Toen ben ik gestart als gewichtsconsulent, na een korte training via de distributeur van het product, dat ik toen verkocht. Een opleiding tot gewichtsconsulent heeft bij mij de interesse in voeding en gezondheid met name doen toenemen, totdat ik merkte dat ik er gepassioneerd mee bezig was. De verandering naar een andere lifestyle heeft mijzelf behoorlijk bezig gehouden om op gewicht te kunnen blijven na een periode van afvallen. En toen pas besefte ik dat ik met iets bezig was, wat eigenlijk zo dicht bij mijn ‘zijn’ ligt, dat had ik tien jaar terug niet kunnen denken. Steeds meer en meer weet ik en kan ik ook uitleggen dat het lichaam er voor gemaakt is om gezond te zijn, mits je het goed voedt. Hoe mooi is het om daar bij aan te dragen in de vorm van kennis, aandacht en begeleiding. Het ligt voor de hand om te zeggen: “Dat weet iedereen toch al.” Maar je staat er toch van te kijken hoe ver we zijn afgedwaald van onze natuur. En hoe we ons lichaam verontreinigen met wat we eten. Je bent wat je eet en dat is dus echt zo. Iedereen is een kenner op het gebied van zijn eigen gezondheid: “Ja, maar ik eet gezond”, roept bijna iedereen. Toch blijkt dat er nog veel te verbeteren valt. En dat is wat ik leuk vind.

Het is voor een ondernemer altijd een blijvende en voortdurende zorg om kwaliteit te leveren. De programma’s die ik bied sluiten aan op wat de klant vraagt. Men wil een gezond gewicht behalen met gezonde en biologische voeding. Dat is mijn passie en mijn overtuiging dat dat de sleutel is tot gezond zijn en blijven. En natuurlijk is het geweldig als je je op een vertrouwd programma kan verlaten. Een bewezen kwalitatief product dat zoveel variatie biedt in smaken en samenstelling.

Hoe vindt jij jouw balans om je sociale bezigheden, huishouden en jouw eigen bedrijf te leiden?

De balans in mijn leven komt door het leven zelf te leven. Het hebben van een gezin vraagt regelmaat en stelt eisen aan je als ouder. Je rol wordt vanzelf ingevuld. En dat is maar goed ook. Dus werk in verhouding tot sociale bezigheden plooien zich vanzelf. Want werk is eigenlijk geen werk maar passie. En gezin is prioriteit, mits mijn volwassen kinderen nog tijd over houden voor ‘iets’ met hun moeder. Haha. Eigen baas zijn is fijn want ik kan werken wanneer ik wil. Dus als het eens nodig is overdag wat anders te doen dan kan dat.

Wat is jouw inspiratie of motivatie die ertoe hebben geleid je eigen bedrijf/event te beginnen?

Tijdens mijn opleiding tot docent wilde ik al ondernemer worden maar waar begin je als je niet bent opgegroeid in een ondernemers gezin. Het kwam er niet van. Totdat ik de 50 jaar passeerde en ik dacht als ik het nu niet doe, gebeurt het nooit meer. Ik startte naast mijn werk bij een onderwijsorganisatie met mijn eigen praktijk voor gewichtsverlies. En zoals gezegd heb ik daarin mijn passie gevonden. Ik kan uren lezen en leren over gezondheid en wat voeding voor je doet. Zeker als iemand klachten heeft, dan is het mijn gedrevenheid om met een goed advies te komen. Als een Sherlock Holmes struin ik het internet af naar informatie als ik het al niet heb kunnen duiden. De verschillende zaken verzamel ik en vergelijk ik op hun waarde. En zo leer ik elke dag weer bij. Hier kun je geen diploma voor halen. Het is kennis die je opdoet door nieuwsgierig te zijn en te blijven. Dat hou je alleen vol met een goede mentale balans, goede voeding en supplementen, veel water drinken, beweging en goede nachtrust. Het is mijn bedoeling om die dienstverlening van voedingsadviezen in het algemeen voor gezond gewicht en bij specifieke klachten in het bijzonder uit te bouwen en te verdiepen.

Zo kunnen mensen ook komen voor preventief advies. Gezondheid teruggeven aan het lichaam. Zo voorkom je hoge doktersrekeningen of bijbetalen. Het is beter voor je lichaam om zonder medicijnen te blijven.

Hypocrates zei: “Laat voeding je medicijn zijn en je medicijn je voeding.”

Wat is je grootste probleem geweest, waar je je doorheen moest slaan tijdens het opstarten van je bedrijf of nog steeds?

Het is een voortdurende zorg om bezig te blijven met het werven van nieuwe klanten. Dit is iets wat je leuk moet vinden. Telkens weer het uiterste uit jezelf halen om door te gaan. Het vraagt wilskracht en doorzettingsvermogen. Dit is wat mijn grote kracht is. Het grootste obstakel was de durf om te beginnen. De eerste stap te zetten. Daarna gaat het vanzelf.

Wat voor advies zou je geven aan vrouwen/moeders die hun eigen bedrijf willen beginnen?

Vind je passie. Vraag je af waar je hart voor warm loopt. Er is geen ander pad. Dat pad loop je met gemak. Visualiseer hoe je het hebben wilt. Zorg voor je persoonlijke groei en mentale gezondheid. Blijf leren en ga door, stoppen is geen optie.

marieke

Geef een reactie

