Interview met Mampreneur Chan Vanblarcum

Standaard

flaz

Hieronder een interview met Mampreneur Chan Vanblarcum van “Flaz VPL Onthaarstudio”.

“Ik vind mezelf een vlotte moeder van 3 jonge kinderen die graag bezig is met van alles. Een weerspiegeling van mezelf is mijn bedrijf Flaz Onthaarstudio. Kleurig, snel en goed werkend.”

8832905775FAAE834

Werk je vanuit huis?

Mijn man heeft voor mij een gedeelte van de garage opgeofferd en verbouwd. Gelukkig had ik niet veel ruimte nodig om te starten. En hopelijk gaat het ooit zo goed dat ik de hele garage kan opeisen!

Hoeveel uren per week besteed je uit aan je eigen bedrijf?

Het verschilt per week. Maar gemiddeld denk ik zo’n 5 uur per week. Dat is inclusief 1 keer per week een wijkje flyeren en het bijhouden van mijn Facebook account. Ik heb weinig administratie en de gemiddelde klant staat met 15 minuten weer buiten.

Hoe vindt jij jouw balans om je sociale bezigheden, huishouden en jouw eigen bedrijf te leiden?

Ik moet zeggen dat ik goed geordend ben. Al m’n drie kinderen gaan naar school. Ik probeer de meeste klanten tijdens de schooltijden te behandelen. Tussendoor doe ik een wasje of haal ik een boodschapje. Dit is natuurlijk mogelijk omdat ik op afspraak werk en niet de hele dag in een salon hoeft te wachten op klanten. Nadeel daarvan is wel dat ik hard moet werken om “gezien” te worden.

Wat is jouw inspiratie of motivatie die ertoe hebben geleid je eigen bedrijf te beginnen?

Het ondernemen zit bij mij in het bloed. Maar geld verdienen ook, vandaar dat ik er destijds toch weer voor gekozen heb om een gewone baan te zoeken waar ik vakantiedagen kon opnemen en een vast inkomen had. Maar door de crisis ben ik twee jaar geleden wegbezuinigd en ben ik toch weer gaan kijken of er iets was wat ik vanuit huis kon starten en goed kon combineren met de schoolgaande kinderen. Ik heb via stichting “de Schoor”, in Almere, een Empowerment training gevolgd en zo ontdekt waar m’n passie en kwaliteiten liggen. En opeens kwam dit via een vriendin van vroeger op m’n pad. Hoewel ik geen ervaring had in de schoonheidsbranche was dit voor mij toch de kans om iets gaafs op te zetten, te bedenken en uit te voeren (m’n passie) maar ook iets voor de medevrouw te kunnen betekenen. Dat ik vrouwen afhelp van ongewenste haargroei is echt een hele mooie bijkomstigheid!

Wat is je grootste probleem geweest, waar je je doorheen moest slaan tijdens het opstarten van je bedrijf of nog steeds?

Er waren eigenlijk geen problemen of obstakels. De training werd aangeboden door het bedrijf , ook de kosten voor het ontwerp voor flyers en visitekaartjes. De kosten van de eerste verbouwing waren niet zo hoog en ik kon starten vanuit een uitkering. Inmiddels ontvang ik dit niet meer en moet ik hard werken voor m’n boodschappen geld. Wat de ene maand wel lukt en de andere maand wat minder. Maar toch ben ik blij dat ik nu veel tijd heb met en voor de kinderen.

Wat voor advies zou je geven aan vrouwen/moeders die hun eigen bedrijf willen beginnen?

Goed uitzoeken wat bij je past en of er markt voor is en uitrekenen of je de investeringskosten snel terug kan verdienen of afschrijven.  En mocht je steun krijgen van het thuisfront dan is er eigenlijk niets om niet te beginnen.

6909785950CBFD503

Geef een reactie

