Interview met Mampreneur Gwenda Smit

Standaard

Omslag foto facebook (3)

“Hoi, Ik ben Gwenda Smit. Ik ben Travel Counsellor, oftewel uw Persoonlijke Reisadviseuse, thuis in de hele wereld.”

Travel Counsellors is 20 jaar geleden gestart in Engeland, om precies te zijn in Bolton. David Speakman is daar vanuit zijn garage gestart met 3 reisagenten. Nu 20 jaar later zijn er zo’n 1500 reisagenten wereldwijd aangesloten. Zo zijn er ook 8 hoofdkantoren die de Persoonlijke Reisagenten op alle fronten ondersteunen (administratie, marketing enz).

Travel Counsellors heeft al vele prijzen binnen mogen halen. De Nederlandse tak is over 2013 reisaanbieder van het jaar geworden en is dit jaar als enige in de reisbranche genomineerd voor de Succes award van 2014.

U kunt bij mij terecht voor: Strandvakanties, stedentrips, huwelijksreizen, trouwen in het buitenland, avontuurlijke vakanties, wintersport, cruises, reizen op maat, vluchtten, autohuur en zoveel meer.

Fijn om te weten is dat Travel Counsellors is aangesloten bij het ANVR, SGR en het calamiteitenfonds. Uw reisfinanciën zijn dan ook verzekerd. Daarnaast bieden wij verzekeringen aan en verzorgen wij buitenlandse Visa, documentatie en inentingen.

Ben ik dan duurder dan een stenen reisbureau? Nee, bij mij krijgt u dezelfde prijs.

Ik werk vanuit huis waar ik een kantoor heb vol reisgidsen, landeninfo, goodies en zoveel meer. Afspraken met klanten maak ik bij de klant thuis, op zijn/haar kantoor of waar dan ook. Daar op het moment het de klant uitkomt. Dit kan 7 dagen per week, zowel s ’morgens, s ’middags als s ’avonds. Ik reis hiervoor door het hele land heen. Geen afstand is mij te ver. Daarnaast heb ik veelvuldig contact via e-mail, Facebook en WhatsApp. Dit werkt voor de klant zeer prettig en wordt zeer gewaardeerd.

Elke week is voor mij anders. Vast staat de  TCTV uitzendingen waar wij vanuit ons hoofdkantoor diverse updates m.b.t. ontwikkelingen binnen de reiswereld via de pc volgen. Bij afwezigheid kan dit ook via de telefoon. Daarnaast kan ik reizen op maat / online trainingen en het bezorgen van de reisbescheiden inplannen maar is toch elke dag weer anders.

Het huishouden heeft nog weleens te lijden onder mijn werk. Dit omdat er naast het werk ook voldoende andere zaken gedaan moeten worden. Daarnaast verdienen ook mijn man en dochter de aandacht. Voor sociale bezigheden plan ik een vast moment in de agenda.

Deze is afhankelijk van reisaanvragen onder voorbehoud. Beurzen en trainingsdagen plan ik zo ver mogelijk van te voren zodat ook het gezin daarvan op de hoogte is. Natuurlijk heb ik ook studiereizen waarmee ik wat langer van huis ben.

Na in de reiswereld te hebben gewerkt ben ik de advocatuur ingegaan. Als ik dit vertel hoor ik vaak  “Dat is toch heel wat anders? Nee, eigenlijk niet want ik zat op een afdeling waar de luchtvaartcontracten werden opgesteld, dus toch dichtbij de reiswereld. De reisbranche bleef toch mijn passie. Vrienden en kennissen, waarvoor ik elk jaar hun vakanties uitzocht zeiden tegen mij, waarom ga je niet weer de reiswereld in. Na een avondje Google kwam ik uit bij Travel Counsellors. Een kennismakingsdag volgde en deze voelde alsof ik in een warme deken werd gerold. Ik kon nog maar 1 ding zeggen: Ja, ik word Travel Counsellor. Na een uitgebreide training ben ik dan ook eind januari 2014 gestart.

Mijn grootste vraag was toch wel: Hoe kom ik aan klanten. Dat ging eigenlijk vrij snel door een grote Ladies Night en Facebook. Het blijven onderhouden met klanten en veel beurzen bezoeken kost veel energie maar geven ook weer energie terug. Tijdens huisbezoeken, op beurzen en netwerkevents spreek ik met veel enthousiasme en passie over reizen en het werk als persoonlijk reisadviseuse. De waardering die ik krijg op beurzen en huisbezoeken is zo groot dat het je blijft motiveren.

Wat voor advies zou je geven aan vrouwen/moeders die hun eigen bedrijf/event willen beginnen? 

Volg je dromen, doe wat je hart je verteld en ga ervoor.

gwenda ladies night

Gwenda Smit, Travel Counsellor

Hoe ben ik te bereiken:

Telefoon: 0320 245128 / 06-36163112

E-mail: gwenda@travelcounsellors.nl

Like me: www.facebook.com/tcgwendasmit

Follow me: TCGwenda op Twitter

Connect me: nl.linkedin.com/in/gwendasmit

Geef een reactie

