Interview met Mampreneur Maaike Stuive

Standaard

imgolf

“Hallo, ik ben Maaike Stuive en ben 25 jaar, woonachtig in Amsterdam. 
Ik heb de opleiding Hospitality Management afgerond in 2010. Tijdens mijn opleiding  kreeg ik de vakken hotel, toerisme en evenementen waardoor mijn interesse in evenementen nog meer was gegroeid. Ik ben altijd bezig geweest met dingen organiseren, van verjaardagsfeestjes tot familie uitjes”.

Daarnaast ben ik iemand die van originele dingen hou, ik probeer altijd anders te zijn dan anderen en vind ik het leuk om mensen een leuke dag te bezorgen. Vanaf 2010 tot 2014 ben ik werkzaam geweest in de horeca als receptioniste bij twee verschillende hotels, maar evenementen organiseren blijft altijd mijn passie.

Op dit moment ben ik werkzaam als receptioniste bij een dranken groothandel en heb ik er naast mijn evenementen bureau I’M Golf Events.

De interesse in de golf sport heb ik gekregen, doordat ik van kleins af aan golf en mijn hele familie ook. Ik heb er zelf helaas geen tijd meer voor door de twee banen.

Het is en blijft een leuke sport want je bent lekker in de buitenlucht en het is altijd een uitdaging om de bal in de hole te krijgen. Een rondje golfen is daarom ook nooit hetzelfde.

Golf is ook een sport dat geschikt is voor alle doelgroepen omdat je altijd op je eigen niveau speelt.
Elk niveau word ingedeeld met een handicap, je start met handicap 45 en door meer rondjes te lopen zakt deze.
Hierdoor kan je dus ook winnen als je de hoogste handicap hebt van iemand die handicap 4 heeft.    I’M Golf Events organiseert golf reizen en groepsuitjes, zoals bedrijfsuitjes, familiefeesten, vrijgezellenfeesten, workshops en clinics.

Samen met een groot aantal golfbanen in Nederland organiseer ik de leukste, beste en meest bijzondere golf activiteiten.

Daarnaast houd ik mij ook bezig met alle soorten evenementen dus ook maatwerk. Hierdoor heeft     I’M Golf Events een grote doelgroep en is alles mogelijk!

Je kan hierbij denken aan een vrijgezellen feestje waarbij je gaat paintballen en footgolfen en kan je het uitbreiden met een heerlijke lunch en-of diner.

Werk je vanuit huis?

Ik werk vanuit mijn huis in Amsterdam en dat is meestal in het weekend of in de avonduren.

Hoeveel uren per week besteed je uit aan je eigen bedrijf/event?

Dat verschilt heel erg maar nu minimaal 7 uur per week.

Hoe vindt jij jouw balans om je sociale bezigheden, huishouden en jouw eigen bedrijf/event te leiden?

De balans vind ik om familie, vrienden etc ook te betrekken in de dingen die ik organiseer en hulp te vragen wanneer nodig. Ook probeer ik zoveel mogelijk vooruit te plannen met sociale uitjes waar door ik mijn werkzaamheden goed kan inplannen. Daarnaast woon ik samen met mijn vriend die mij hier heel erg in steunt en veel dingen oppakt in het huishouden.

Wat is jouw inspiratie of motivatie die ertoe hebben geleid je eigen bedrijf/event te beginnen?

Ik ben altijd iemand geweest die zelf dingen wil doen en ben daardoor ook een erg zelfstandig persoon. Ook tijdens mijn opleiding is de keuze om zelfstandig ondernemer te worden versterk. Dit omdat ik veel vakken in de evenementen kreeg dat gegeven werd door succesvolle ondernemers in de evenementenwereld. Daarnaast kom ik uit een ondernemende familie. Mijn vader heeft al 25 jaar een succesvol bedrijf. Hij steunt mij hier ook in en kan mij in adviseren hoe je een bedrijf het beste kan runnen.

Wat is je grootste probleem geweest, waar je je doorheen moest slaan tijdens het opstarten van je bedrijf/event of nog steeds?

Ik zit nog steeds in de opstartende fase en dat is niet makkelijk. Je hebt veel tegen slagen te verwerken doordat het lastig is om klanten te werven en naamsbekendheid te krijgen. Helaas zit ik er nog steeds in, maar doe ik mijn best om naamsbekendheid te krijgen door veel te werken met social media, flyeren en mond op mond reclame. Maar als je passie hier ligt kan je je er makkelijk doorheen slaan en blijf je doorgaan. Ondanks dat ik hier tegen aan loop vind ik het nog steeds erg leuk om te doen. Het hoort ook bij het starten van een onderneming, niet alles gaat vanzelfsprekend.

Wat voor advies zou je geven aan vrouwen/moeders die hun eigen bedrijf/event willen beginnen?

Als je steun hebt uit je naaste omgeving dan sla je door alle tegenslagen heen en blijf je gemotiveerd.

Maaike Stuive

06-20314713

www.imgolfevents.nl

2014-02-14 14.46.32

2014-02-12 11.13.24

Geef een reactie

