Interview met Mampreneur Tiny de Bruin

Standaard

IMG_6402

Foto: Pauli Langbein

“Schilderkunst geeft vorm aan bepalende momenten uit het leven. De schilderwerken van Tiny de Bruin geven aan de hand van het centrale thema ‘Patronen van het leven’ een indruk van verschillende bepalende momenten uit een mensenleven. Ze vertellen het verhaal van de veranderingsprocessen die zo belangrijk zijn in het leven”.

“De inspiratie komt uit de natuur, haar directe omgeving en de verhalen die ze hoort of leest. Vrolijke kleuren en wilde schilderijen zijn een uiting van creativiteit en enthousiasme. Ze wil met mijn schilderijen een moment creëren waarbij het denkproces stopt en de intuïtie het overneemt. Haar werk is abstract figuratief. Ze bewerkt vaak zand en verf op haar doeken met een schraper. Mensen reageren op haar werk met termen als “opbeurend” “kleurrijk” en “dynamisch”.

Werk je vanuit huis?

Ik werk vanuit huis, meestal schilder ik in de huiskamer. Ook vaak buiten in de tuin heb ik mijn tuinatelier.

Hoeveel uren per week besteed je uit aan je werk?

Min 1250

Hoe vindt jij jouw balans om je sociale bezigheden, huishouden en jouw eigen bedrijf te leiden?

Ik schilder thuis, dus ben er vaak als de kinderen ook thuis zijn. Voor exposities inrichten is het vaak schipperen. Verder zijn veel kunstuitingen in het weekend. Het afwisselen met mijn man is dan fijn, maar gezinsactiviteiten moeten echt gepland worden.

Wat is jouw inspiratie of motivatie die ertoe hebben geleid je eigen bedrijf te beginnen?

Ik wilde schilderen en trainingen geven. Op het werk was de mogelijkheid om met een handdruk te vertrekken en daar heb ik gebruik van gemaakt. Zo kon ik mijn eigen bedrijf starten en doe het al met plezier vanaf 2005.

Wat is je grootste probleem geweest, waar je je doorheen moest slaan tijdens het opstarten van je bedrijf of nog steeds?

Het grootste probleem is rendabel blijven.

 Wat voor advies zou je geven aan vrouwen/moeders die hun eigen bedrijf willen beginnen?

Gewoon beginnen. Laat je adviseren en ga naar de evenementen georganiseerd voor startende ondernemers. Ga netwerken, daar krijg je ook heel veel gratis tips.

Geef een reactie

