Interview met Mampreneur Anne van Haastert

Standaard
logo minirockstar
Interview met Anne van Haastert, eigenaresse van MiniRockstar.nl
“Ik ben Anne van Haastert, 33 jaar en moeder van 2 dochters. Ik woon in de grootste venix-wijk van Nederlands: Leidsche Rijn (Utrecht).”
Ik heb in januari 2014 www.minirockstar.nl opgericht waar ik nieuwe, outlet en tweedehands kinderkleding, wollen wiegdekentjes en slaapzakjes, kaartjes en posters verkoop. Hoewel het aantal online winkels met kinderkleding gigantisch is, was dit een droom die ik al in mijn studietijd had maar toen de middelen (en het lef) niet had. 10 jaar later had ik beiden wel en ben ik ervoor gegaan. Ik probeer mij te onderscheiden van andere webshops door kleine(re) opkomende labels aan te bieden die je niet op elke hoek van de straat kunt kopen.  De labels hebben allemaal een stoere, urban en eigentijdse collectie en zijn zowel voor jongens als meisjes geschikt.
Werk je vanuit huis?
Ja ik werk vanuit huis.
Hoeveel uren per week besteed je uit aan je eigen bedrijf?
Ik besteed ieder vrij uurtje aan minirockstar.  Met twee kleine kinderen en een baan van 28 uur per week betekent dat dat ik iedere avond vanaf ongeveer 20.00 uur tot bedtijd aan minirockstar besteed.
Hoe vindt jij jouw balans om je sociale bezigheden, huishouden en jouw eigen bedrijf te leiden?
Alles bij elkaar is soms best veel. Dat betekent dat ik prioriteiten moet stellen. Je kunt niet alles perfect doen. Dat houdt in dat ik de ene keer voorrang geef aan mijn bedrijf, de andere keer aan mijn vrienden en soms aan het huishouden;).  Dat betekent dat er wel eens wat blijft liggen en dat ik dus regelmatig om half 8 `s ochtends sta te stofzuigen.
 
Wat is jouw inspiratie of motivatie die ertoe hebben geleid je eigen bedrijf te beginnen?
Ik word heel erg geïnspireerd door mensen die van hun passie hun beroep hebben gemaakt, bijvoorbeeld zangers, kunstenaars en ontwerpers. De meeste mensen maken (beroeps)keuzes met hun verstand maar ik heb geleerd dat het veel meer voldoening geeft als je met je hart kiest.
Wat is je grootste probleem geweest, waar je je doorheen moest slaan tijdens het opstarten van je bedrijf of nog steeds?
Het gevonden worden op internet is iets dat heel moeilijk was en blijft. Het is (helaas) niet voldoende een webshop te vullen met hele mooie kleding en producten en te verwachten dat mensen jouw webshop wel weten te vinden. Er gaat heel veel tijd (en geld) in zitten.
 
Wat voor advies zou je geven aan vrouwen/moeders die hun eigen bedrijf willen beginnen?
Als je denkt dat je er gelukkig van wordt, doen!!
eigenaar mini
Geef een reactie

