Interview met Mampreneur Bianca Nielen

Standaard

Anderhalf jaar geleden kwam ik op het idee een vrienden website te beginnen omdat er veel werd gesproken over eenzaamheid, er veel eenzame ouderen zijn en er nu tijdens de economische crisis veel mensen zijn die hun baan (en collega’s) hebben verloren en zo in een sociaal isolement kunnen raken. Soms wil je wel leuke dingen doen maar met wie?

Mijn website is sinds begin mei jl. online en is in eerste instantie bedoeld voor mensen uit de regio Flevoland. Op de site kunnen mannen en vrouwen vanaf 18 jaar een eigen profiel aanmaken en daarna oproepen plaatsen in de categorieën: sporten, uitgaan, vakantie, kinderen/oppas, 60+, feestdagen en overig of via de zoekmachine naar andere oproepen zoeken. Het doel hiervan is om mensen bij elkaar te brengen, waarbij ze zelf actief op zoek gaan. Dit kan zijn omdat ze gewoon wat meer mensen in de buurt zouden willen leren kennen, of omdat ze een specifieke activiteit willen doen (bijvoorbeeld een concert bezoeken etc.) en dit liever samen willen doen dan alleen.

De naam is VriendenEnzo omdat de site ook de mogelijkheid biedt om te daten.

Omdat ik het belangrijk vind dat iedereen (ook de mensen met een klein budget) de mogelijkheid moet hebben nieuwe mensen om zich heen te vinden werk ik niet met abonnementen maar met een prepaid systeem, zo kan iedereen zelf bepalen hoeveel ze kunnen en willen uitgeven.

Ik werk vanuit huis, ik heb één kamer ingericht als kantoor en eigenlijk is een computer het enige wat ik nodig heb. Vanuit huis werken is als alleenstaande moeder van 2 jonge kinderen wel zo handig.

Het huishouden doe ik overal tussendoor. Mijn website en mijn dochters komen uiteraard op de eerste plaats en voor sociale bezigheden maak ik in de weekenden tijd.

Mijn inspiratie en motivatie om dit te gaan doen is dat ik iets wilde betekenen voor de maatschappij. Ik heb hiervoor 16 jaar als secretaresse op een advocatenkantoor in Amsterdam gewerkt. Veel stess, tijdsdruk, laat thuis en weinig tijd voor mijn kinderen. Dat wilde ik niet meer. Nu doe ik iets wat ik echt leuk vind. Mensen bij elkaar brengen … iets mooiers dan dat is er toch niet?

Mijn grootste probleem waar ik me doorheen moest slaan is de website bedenken en ontwerpen. Hoe moest de website eruit zien, welke functionaliteiten, kleuren, lay out etc. etc. Dat was me nogal een klus maar ben heel blij met het resultaat!

Mijn advies voor vrouwen/moeders die hun eigen bedrijf/event willen beginnen is: volg je droom, doe wat je hart je ingeeft anders denk je over 10 jaar: had ik maar ….

image002

Geef een reactie

