Interview met Mampreneur Ellès Verhaar

Standaard
“Ik heet Ellès Verhaar. Ik ben Kunstenares en Energiecoach.”
Ik heb een kunstzinnige studio. De kunstzinnige kant is alles wat te maken heeft met tekenen en schilderen en een behoorlijke dosis creativiteit. Ik illustreer uitnodigingen, ontwerp flyers, posters, visitekaartjes, logo’s. Ik ontwerp en bedenk creatieve projecten voor bedrijven en zelfstandige ondernemers. Alles ontwerp ik op de ipad. Digital Art. In de Studio – daar ontvang ik mensen en coach ze vanuit hun eigen energie. Ons energie lichaam correspondeert met kleuren. Ik coach ook groepen./begeleid groepsprocessen. Momenteel geef ik een training van 3 maanden aan een team binnen de autobranche. Hele andere tak en daardoor juist zo leuk. Hoe breng ik kleur aan in een mannen team want een gekleurd team is goud waard. Overigens werken daar 2 dames, maar de meerderheid en de branche is mannelijk. Mijn eigen bedrijf heeft dus 3 takken van sport. Ook besteed ik veel tijd aan bloggen, is mijn website een tijdschrift dat leuk is om te lezen en zijn veel interessante en leuke dingen, te plukken. ik heb een ebook geschreven en nog veel meer op het gebied van energie en kleur om een vleugje magie, in je leven aan te brengen. Het ebook is gratis en kan je downloaden http://elles8.wix.com/tijdschrift
Werk je vanuit huis?
Ja en Nee. Ik  In heb momenteel een opdracht in Amsterdam. Ik reis dus ook regelmatig.
Dit doe ik op interim basis. Ik ben flexibel in het indelen van mijn tijd. Ik start vaak ‚s morgens thuis. Vertrek na de file en ga voor de file of na de file weer terug naar Den Bosch, daar waar ik woon.
Hoeveel uren per week besteed je uit aan je eigen bedrijf?
24/7 Bij mij is alles verweven met elkaar.
Hoe vindt jij jouw balans om je sociale bezigheden, huishouden en jouw eigen bedrijf te leiden?
Ik combineer alles. Voor echt balans te hebben, mediteer ik elke dag, en ik sla echt geen 1 dag over, ga ik op zondagochtend dansen, vrije dans expressie, en ben ik gestart met Yoga. Deze 3 bijzondere bezigheden maken dat ik meer energie heb en mij vitaal voel waardoor ik alles rondom mijn bedrijf en sociale leven kan combineren. Het maakt mij zo flexibel dat het voor mij celebrate work is geworden.
Wat is jouw inspiratie of motivatie die ertoe hebben geleid je eigen bedrijf te beginnen?
Ik wilde mijn eigen tijd flexibel kunnen inrichten zonder daar verantwoording voor af ten geven. Het ondernemerschap dus!.
Wat is je grootste probleem geweest, waar je je doorheen moest slaan tijdens het opstarten van je bedrijf of nog steeds?
Nog altijd is de grootste uitdaging: Acquisitie. Gelukkig vergemakkelijkt social media. Daar kan je op de juiste manier toch jezelf promoten, bekendheid geven aan je bedrijf.. Lastiger vind ik het echt klanten te werven. Voor mijn kunstzinnige studio volgt dat elkaar gelukkig steeds op. Heb net een opdracht afgerond van 2000 kadootjes voor een bedrijf. Ontwerp en Design by ellesmagic.nl en de uitvoering van de verpakking en de verzending had ik ook voor de klant overgenomen. Met zo’n proces ben ik dan wel een maand bezig. Wat mij blij maakt is, als ik zoveel illustraties van mezelf verpakt zie, geniet daar echt van. Dan ben ik trots op mezelf. Daar doe ik het voor, denk ik dan. Want dat is juist wat mij de energie geeft. Van mijn ontwerpen alleen kan ik niet leven en ik vind nog altijd de passie in mijn oude vakgebied, werken met mensen. Dit beide te combineren vind ik heerlijk en zo heeft de Kunstzinnige Studio vorm gekregen. Welke dagen ik aan welk project werk, deel ik zelf in. Zo is het nooit saai. Maakt dus dat niks eigenlijk echt een probleem is. Ik zie een probleem toch ook meer als een uitdaging. Mijn boekhouding wordt door iemand anders gedaan. Zo hoef ik mij daar niet mee bezig te houden. Als we het dan over problemen hebben dan is, de cijfers op tijd op orde hebben, voor mij het grootste probleem. Omdat ik dit weet heb ik er voor gekozen dit niet zelf te doen. Zo ben ik het probleem voor.
Wat voor advies zou je geven aan vrouwen/moeders die hun eigen bedrijf willen beginnen?
Starten! Vertrouwen in jezelf hebben. Als je iets echt wilt dan lukt het ook. Het is heerlijk om werk en privé zo te kunnen combineren. En als je iets doet vanuit je passie dan voelt werken veel meer aan als doen waar je echt zin in hebt. Je kunt er helemaal zelf vorm aan geven. En waar je niet goed in bent, geef je uit handen. Zo heb je ook nog „collega’s” .
IMG_6999
Eén reactie »

Geef een reactie

