Interview met Mampreneur Judith Hompe

Standaard

Judith

“Ik ben Judith Hompe, ondernemer sinds 2009 en de mama van een dochter van 6. Practical Business Coach en VA.”

Ik coach ondernemers onder andere bij het vinden van de goede doelgroep, de juiste marketingmix, de techniek die ze daarbij kunnen gebruiken en daardoor verhogen ze hun waarde en inkomen.

Werk je vanuit huis?

Ja, ik werk vooral vanuit huis met mijn klanten zit ik een paar keer per jaar ook op locatie. Ik heb gemerkt dat het de werkrelatie goed doet om elkaar af en toe ook in levende lijve te zien.

Hoeveel uren per week besteed je uit aan je eigen bedrijf?

Ik heb eigenlijk geen idee, ik probeer de woensdagmiddagen altijd vrij te houden voor mijn dochter en werken in het weekend ook zoveel mogelijk te vermijden. Dat lukt niet altijd. Aan 40 uur met mijn bedrijf bezig zijn kom ik evengoed wel denk ik.

Hoe vindt jij jouw balans om je sociale bezigheden, huishouden en jouw eigen bedrijf te leiden?

Het vinden van die balans is soms een hele klus. Meestal doe ik gewoon wat me invalt. Ik ben geen grote planner, dus soms zit ik op een “werkdag” ’s middags met iemand te lunchen en soms werk ik een weekend door.

Wat is jouw inspiratie of motivatie die ertoe hebben geleid je eigen bedrijf te beginnen?

Ik begon mijn bedrijf vanuit het gevoel vrijheid te willen hebben. Ik voelde me in de bedrijven waar ik werkte meestal ook niet helemaal op m’n plaats. Eigen baas zijn zou dat oplossen leek me. In het bedrijf waar ik als laatste werkte was een reorganisatie gaande. Ik had er niet direct mee te maken maar greep het aan als aanleiding te praten over ontbinding van de arbeidsovereenkomst. Dat bleek voor iedereen een goede oplossing te zijn. Mijn eigen weg volgen deed ik altijd al, nu kan het in alles.

Wat is je grootste probleem geweest, waar je je doorheen moest slaan tijdens het opstarten van je bedrijf of nog steeds?

Dat je bedrijf als je als zzp-er werkt direct afhankelijk is van hoe je jezelf voelt of gedraagt. Een hele grote spiegel en een snelle leerschool. Daarnaast dat ook het voeren van je administratie erbij hoort, op de hoogte zijn van inkomsten en uitgaven en hoe je dat nou eigenlijk het beste doet. Een cursus daarover (www.financienvoorzzpers.nl) bleek me daarin prima te helpen. Inzicht en overzicht betekent nog niet altijd dat je ook voldoende inkomsten hebt, daar werk ik nu dan ook hard aan.

Wat voor advies zou je geven aan vrouwen/moeders die hun eigen bedrijf willen beginnen?

Bereid je goed voor en…. Ondernemen is ook een kwestie van leren, van vallen en opstaan, uitproberen en fouten maken. Dat maakt het misschien wel het leukste 😉

Judithh

Geef een reactie

