Interview met Mampreneur Danielle Schilp

Standaard

business compleet

“Ik ben Danielle Schilp moeder van 3 kinderen Jamely, Rocco en Thygo.”

Vanaf januari 2014 ben ik onderneemster en ben toen gestart met mijn bedrijf Business Compleet.

Business Compleet is dé oplossing voor bedrijven die hulp kunnen gebruiken bij het verkopen en promoten van hun product of dienst. Door het bestaande en brede netwerk verbindt Business Compleet je met ondernemers waar je wat aan hebt. Door mijn bedrijf kwam ik met regelmaat op netwerkbijeenkomsten in Almere waaronder de BitterBallenBorrel, ik heb daar veel contacten opgedaan en dat als prettig ervaren. Doordat ik merkte dat sommige ondernemers toch iets miste, ben ik samen met een collega onderneemster in mei de NetworkTea & more en sinds oktober NetworkCoffee & more gestart.

network tea

NetworkTea & more en NetworkCoffee & more biedt ondernemers, directeuren en managers de mogelijkheid met elkaar in contact komen en te netwerken, onder het genot van thee , koffie en wat lekkers.

network coffee

Ik organiseer tevens ook de PowerLunch in Almere en vanaf oktober een samenwerking met WTC Almere PowerLunch, dé netwerklunch waar mensen ondernemerschap centraal staat en inspireren, informeren, kennis delen & zakelijk verbinden de missie is.

power lunch

De meeste tijd werk ik vanuit huis wat ook heel erg prettig is vanwege mijn kinderen. Mijn werk bestaat dan ook uit veel al mailing versturen social media bijhouden acquisitie netwerken, ik doe ook mijn eigen adminstratie en mijn werkzaamheden sinds september als office manager bij de BitterBallenBorrel.

bbb

Ik heb geen vaste tijden en eigenlijk werk ik 24/7, ik probeer zeer zeker wel tijd in te plannen voor het gezin en dat is vaak in het weekend, maar kijk dan vaak via mobiel toch nog dingen na.

Hoe vindt jij jouw balans om je sociale bezigheden, huishouden en jouw eigen bedrijf/event te leiden?

Het is eigenlijk in elkaar verweven en soms moet ik gewoon prioriteiten stellen en dan vooral naar mijn gezin toe, doordat ik mijn werk met enorm veel passie doe is het geen moeten en dan doe ik het dus gewoon wanneer ik zin heb, gelukkig vraagt mijn gezin zelf wel om aandacht als ze me echt nodig hebben.

Wat is jouw inspiratie of motivatie die ertoe hebben geleid je eigen bedrijf/event te beginnen?

Mijn werkzaamheden begonnen augustus 2013 als een hobby het vullen van een gemeentelijke informatie site, waarin ik er al snel achter kwam dat ik het alleen vullen niet leuk vond ik wilde het bekend maken bij ondernemers omdat die op den duur mijn inkomsten bron zouden worden. Daardoor kwam ik erachter dat ik dus meer kwaliteiten bezat als ik vroeger ooit gedacht had. En het starten van eigen bedrijf was niet meer als normaal omdat het officieel moest allemaal.

Wat is je grootste probleem geweest, waar je je doorheen moest slaan tijdens het opstarten van je bedrijf/event?

Nou eigenlijk nog steeds omdat ik vooral dingen doe die ik enorm leuk vind om te doen. Hierdoor vergeet ik te vaak echt zakelijk te zijn en dan dus op de financiën te letten ik ben vaak zo van “oh dat doe ik wel even waardoor nu eigenlijk sinds mei geen inkomen genereer en dat is niet zo fijn.

Wat voor advies zou je geven aan vrouwen/moeders die hun eigen bedrijf/event willen beginnen?

Stel voor jezelf een goed businessplan op maar vooral twijfel niet teveel aan jezelf, vaak zit je gevoel goed en is de twijfel een drempel om door te zetten terwijl we meer kunnen als we soms denken.

Geef een reactie

