Interview met Mampreneur Lilian Cardoso

Standaard

female force festival

“Mijn naam is Lilian Cardoso. Ik ben moeder van 2 jongens van 15 jaar.”

Ja, ze zijn een tweeling. Momenteel ben ik druk bezig met de opzet van het Female Force Festival. Een festival voor vrouwen in Rotterdam die empowert, inspireert, en vooral versterkt. Soms gebeuren er dingen die je niet hebt gepland of gaat het leven niet zoals jij wilt. Je ziet het even niet zitten en je motivatie is ver te zoeken. Je hebt geen idee hoe je verder moet. Ik begrijp je volkomen, heb namelijk hetzelfde meegemaakt. The burn-out, de futloosheid, dat je je stuurloos voelt en onbegrepen. Ik voelde me zo machteloos en vroeg me af waar mijn kracht nou gebleven was.

Ik hoef je ook niet te vertellen hoe lastig het is om dromen te hebben en niet weten hoe je ze moet verwezenlijken. Soms blijft het bij dromen, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn. De kracht die ik dacht kwijt te zijn, hoefde ik alleen maar aan te wakkeren. Ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en ben in mijn dieptepunt begonnen met schrijven. Schrijven aan een festival voor vrouwen om hun dromen na te kunnen jagen, hun ambities na kunnen streven, hun dromen na te kunnen jagen, hun ambities na kunnen streven, hun eigen kracht aan te wakkeren en vooral uit hun comfort zone te treden.

FEMALE FORCE FESTIVAL is een evenement die de kracht van vrouwen ontwaakt. Het heeft een inspirerend, educatief en sociaal-maatschappelijk karakter en is een ontmoetingsplek waar vrouwen uit alle lagen van de bevolking bij elkaar komen, zowel jong als oud! Het uitgangspunt van het festival is het bundelen van krachten, bevorderen van participatie en zelfredzaamheid, netwerken, binding, bewustzijn creëren en ontplooien van de eigen kracht. Female Force is mijn passie. Naast mijn vaste baan werk ik hieraan en probeer het allemaal te combineren met elkaar. Het is absoluut niet makkelijk om een balans te vinden tussen mijn werk, mijn passie, mijn kinderen, mijn vriend en alle andere bezigheden die ik heb. Vooral mijn kinderen zijn een handjevol! Twee tieners die hun eigen wil, mening, identiteit aan het ontdekken en creëren zijn. Ik hou van mijn kinderen maar soms drijven ze mij tot waanzin! Ik kan je vertellen dat dit een ontzettende uitdaging voor me is.

Organiseren van het Female Force Festival gaat ook gepaard met de nodige ups en downs. Bij de zoveelste knelpunt voel ik mijn motivatie soms wel wegslippen, maar tot nu toe gebeurt er altijd wel iets waardoor ik mezelf weer moed inspreek en toch door ga.

Ik moet eerlijk zeggen mijn grootste probleem ben ik echt zelf geweest. De angst en de twijfel die ik mezelf soms aanpraatte was een echte blokkade. Ik stond mezelf dan zodanig in de weg, dat ik niet verder kon. Eerst begreep ik niet waardoor ik soms totaal geen fut had om door te zetten, maar ik kwam er snel achter dat ik degene ben die het probleem veroorzaakte. Ik creëerde zo’n chaos in mijn hoofd en dacht aan onbelangrijke dingen zoals; “ Wat zullen mensen wel niet zeggen?” “Wat als mensen niet zitten te wachten op Female Force?” Op een gegeven moment heb ik dat laten gaan en zeg nu elke dag tegen mezelf who cares?! Zolang ik mijn passie nastreef en mijn dromen verwezenlijk, is er echt niemand die mij kan zeggen wat ik wel of niet kan! Mijn zelfvertrouwen en trots schieten door het dak! Fireworks!! I’m turning my cants into cans and building on my dreams and passion!

Het beste advies die ik anderen kan geven is;

“stap uit je comfort zone en wees niet je eigen struikelblok!”

vlcsnap-2014-06-01-18h18m47s246

Geef een reactie

