Interview met Mampreneur Moniek Koning

Standaard

moniek koning

“Ik ben Moniek 27 jaar en nu 3 jaar als zelfstandige Gastouder.”

Werk je vanuit huis?

Ik start vanaf 1-12-2014 met mijn eigen gastouderbureau, “Monieks Kinderopvang”, vanuit huis daarvoor werkte ik bij de ouders aan huis .

Hoeveel uren per week besteed je uit aan je eigen bedrijf?

Ik werkte gemiddeld 40 uur in de week. Daarnaast nog gemiddeld 10 uur per week aan extra dingen zoals uitzoeken van knutselwerkjes en spelletje en uren invullen.

Hoe vindt jij jouw balans om je sociale bezigheden, huishouden en jouw eigen bedrijf te leiden?

Ik had 1 dag inde week vrij voor het huishouden, nu ik het thuis ga doen kan ik het  huishouden doen als de kinderen op bed liggen. Ook hou ik 1 dag in de week vrij om samen met mijn eigen kindje te besteden.

Wat is jouw inspiratie of motivatie die ertoe hebben geleid je eigen bedrijf te beginnen?

Ik vind het lastig om voor een baas te werken,  ook waren er weinig banen voor me toen ik 3 jaar geleden afstudeerde van mijn opleiding pedagogiek, ik vind het heerlijk om eigen baas en met kinderen bezig te zijn. Dus het was een logische keuze om Gastouder te worden.

Wat is je grootste probleem geweest, waar je je doorheen moest slaan tijdens het opstarten van je bedrijf of nog steeds?

Het zoeken van gezinnen, gelukkig heb ik gastouderbureaus gevonden die me daarbij helpen.

Wat voor advies zou je geven aan vrouwen/moeders die hun eigen bedrijf willen beginnen?

Gewoon doen, als je passie heb voor wat je doet komt het goed. Ik kan het (hopelijk) straks goed combineren met mijn kleine meisje omdat ik dan vanuit huis werk met kinderen.

Gastouder te worden
Geef een reactie

