Interview met Mampreneur Dominique Luchies

Standaard
2014-07-18 15.53.31
“Mijn naam is Dominique Luchies, 21 jaar en ik ben eigenaresse van Dominiques taarten”
Dominiquestaarten maakt vers gebakken taarten bekleed met fondant/marsepein. Daarnaast biedt ik nog sweet tables aan en daarbij verschillende producten. Op dit moment werkt dominiquestaarten vanuit huis maar ik ben druk bezig om een leuke plek te zoeken wat geschikt is voor mij als taart decorateur en als plek waar workshops gegeven kunnen worden. Ik besteed gemiddeld 30 uur per week in mijn bedrijf. Dit is de ene week meer dan de andere week. Naast dat ik het bedrijf run, studeer ik ook nog op de Hogeschool van Amsterdam, Oefentherapie Mensendieck. Balans zoeken is hierdoor lastig omdat ik mij niet 100 % alleen kan focussen op het bedrijf. Hierdoor heb ik het vaak druk, maar het is het allemaal waard! Het is fantastisch om de gezichten te zien als je een taart levert die de echte wauw factor hebben.
2014-09-27 22.00.49
Mijn aanleiding om taarten te gaan bakken is een donkere periode in mijn leven. In een slechte tijd had ik een soort bezigheidstherapie nodig, waarbij ik dacht: “oh laat ik eens leuk een taartje maken”. Hierna is dit een tikje doorgeslagen, ik ben meer workshops gaan volgen en op dit moment ben ik bezig cursussen te volgen waar ik een waardig diploma voor krijg! Zo zie je maar, een donkere periode in je leven hoeft niet donker te blijven. Het taarten maken heeft mij zoveel moois geboden!
Het grootste probleem geweest in het opstarten is met name het volhouden. De taarten wereld is heel hard, is er niemand jarig, dan wordt er ook geen taart besteld. Mond op mond reclame in deze wereld is ook erg belangrijk. Ik merk nu dat ik een aantal vaste klanten heb gekregen wat er voor zorgt dat het allemaal wat soepeler loopt.
Het advies wat ik wil meegeven aan vrouwen die een bedrijf willen opstarten is vooral goed inlezen waaraan je begint. Het is in het begin een hoop werk. Als je je goed in leest en veel vragen stelt en daarnaast natuurlijk doorzet dan kom je er wel!
2014-10-31 14.10.24
Geef een reactie

