Interview met Mampreneur Marit Stam

Standaard

Feestbengels Logo+schaduw

“Mijn naam is Marit Stam”.

Samen met een goede vriendin van mij, Lisanne Steenbruggen ben ik een ons bedrijf FeestBengels gestart.
FeestBengels organiseert (thema) kinderfeesten voor kinderen van 4 tot 14 jaar. Daarnaast geven wij workshops en hebben wij een eigen traktatie service.

Werk je vanuit huis?


De voorbereidingen doen wij vanuit ons kantoor die wij bij een van ons thuis kunnen inrichten. De kinderfeesten worden gegeven bij de jarige thuis. Wij nemen alles mee wat er nodig is voor een geslaagd kinderfeest!

Hoeveel uren per week besteed je uit aan je eigen bedrijf?


Dat verschilt per week. Het ligt eraan hoeveel kinderfeesten we hebben of traktaties die we maken. Het ene feestje vraagt meer voorbereiding dan het ander. Rond de zomermaanden hebben we het meestal wat drukker. De afgelopen 2 weken hebben wij 4 kinderfeesten georganiseerd! FeestBengels heb ik naast mijn vol tijd baan. Ik vind het ontzettend leuk om dit er naast te doen!

Hoe vindt jij jouw balans om je sociale bezigheden, huishouden en jouw eigen bedrijf te leiden?

Ik werk onregelmatig en heb redelijk veel vrije tijd. Dit betekent dat ik door de weeks ook de tijd heb voor mezelf, mijn relatie en om met vriendinnen en Lisanne leuke dingen te ondernemen!

Wat is jouw inspiratie of motivatie die ertoe hebben geleid je eigen bedrijf te beginnen?

Ik vind het erg leuk om met kinderen te werken. Helemaal om samen activiteiten te ondernemen zoals we doen op de kinderfeesten! Lisanne en ik hebben altijd al plannen gehad om een bedrijfje voor ons zelf op te starten. Toen ik eens een artikel las van een dame die luxe kinderfeesten organiseert dacht ik dit wil ik ook! Naast ons vol tijd baan vonden we de tijd om samen dit leuke bedrijf op te starten. Werken met kinderen geeft ons voldoening. We beleven veel leuke momenten.

Wat is je grootste probleem geweest, waar je je doorheen moest slaan tijdens het opstarten van je bedrijf of nog steeds?

Van te voren heb ik niet overzien hoeveel werk er eigenlijk zit in het opstarten van je eigen bedrijfje. Er komt veel bij kijken en daar liep ik soms tegen aan. Ook het feit dat sommige mensen in het begin nogal sceptisch waren. De crisis was er net ingeslopen en ze dachten dat de meeste ouders geen gebruik zouden maken van onze diensten. Dat ouders het veel leuker vinden om zelf het kinderfeest van hun zoon of dochter te organiseren. Uiteraard zijn er ouders die dat veel liever doen! Maar er zijn ook ouders die dit graag uit handen geven en willen zorgen dan alles van top tot teen wordt georganiseerd omdat zij daar zelf geen tijd, zin of inspiratie voor hebben. Uiteindelijk hebben wij een goed lopend bedrijf en zijn we heel trots met
wat we hebben bereikt!

Wat voor advies zou je geven aan vrouwen/moeders die hun eigen bedrijf willen beginnen?

Gewoon doen. Stort je er volledig op, weet wat je wil en ga ervoor. Als je een goed idee hebt en zelf sta je er voor 100% achter dan moet het lukken!

Marit Stam en Lisanne Steenbruggen

Feestbengels
Postbus 60221
1320AG Almere

www.feestbengels.nl
info@feestbengels.nl
06-11621594

Volg ons op Facebook en Twitter!
www.facebook.com/FeestBengels
www.twitter.com/FeestBengels

Marit
Geef een reactie

