Interview met Mampreneur Asha Vasconcellos – Badal

Standaard

Asha Vasconcellos 800x800

Interview met Mampreneur Asha Vasconcellos – Badal

Certified Transformational Life Coach
Certified EFT Therapist

Praktijk ‘Zijn wie je bent’

Introductie jezelf en eventueel je bedrijf/event
Asha Vasconcellos-Badal is moeder van Olivia, getrouwd met Ramón en heeft als Certified Transformational Life Coach en Certified EFT Therapist een praktijk in Utrecht. Naast haar opleidingen heeft Asha zelf het nodige moeten doorworstelen op emotioneel gebied, wat haar een stevige ervaringsdeskundige maakt.
Daarom is zij zeer vaardig in het coachen van vrouwen bij het oplossen van emotionele pijn en blokkades. Haar
klanten ervaren grote afname van angst en verdriet, en zijn blij met de ontstane ruimte.
“Want” – aldus Asha – “als je emotioneel vrij bent, kun je volledig uit de verf komen en de dingen, die je altijd
al wilde doen en zeggen, nu ook eindelijk DURFT. En emotioneel vrij zijn stelt je in staat te… ZIJN WIE JE BENT.”
Het is haar missie om vrouwen te begeleiden in het zich bewust zijn en blijven dat ze – ondanks wat ze ooit
hebben meegemaakt – in de kern GEWELDIG zijn, helemaal LEGAAL zijn in alle facetten van hun leven en dat
ze in staat zijn te LEVEN conform hun diepste verlangen.
Op http://www.zijnwiejebent.nl kun je haar gratis eBook ‘Leer in 5 stappen omgaan met pijnlijke opmerkingen op
jóuw manier’ downloaden. Je ontvangt dan ook om de week een Hartversterkertje met tips en inspiratie.

Werk je vanuit huis?
Mijn praktijk heet ‘Zijn wie je bent’ en ik werk vanuit huis. Voor groepen en evenementen huur ik ruimte. De
klanten komen bij mij langs en als de afstand dat niet toelaat, geef ik ook sessies via skype (met en zonder
beeld). Voor engelstaligen heb ik ook een engelse website http://www.unleash-who-you-are.com. Sessies in het
engels zijn dus ook mogelijk.

ZWJB-event

Hoeveel uren per week besteed je uit aan je eigen bedrijf/event?
Zo’n 35 uur. Dat betreft één-op-één sessies, marketing en het ontwikkelen van coachingsprogramma’s.

Hoe vindt jij jouw balans om je sociale bezigheden, huishouden en jouw eigen bedrijf/event te leiden?
Nu ben ik tevreden, ik heb een aardige balans gevonden. Toen ik net begon was het lastig, omdat ik nog niet
wist welke werkzaamheden mijn praktijk vergde en hoeveel tijd dat zou kosten.

Wat is jouw inspiratie of motivatie die ertoe hebben geleid je eigen bedrijf/event te beginnen?
Toen ik in 2009 tijdens de bevalling van onze dochter een hartaanval kreeg en daarna behoorlijk in de kreukels
lag, kwam ik tot de conclusie dat ik altijd werk heb gedaan dat wel leuk was, maar nooit ‘het’. En ik besloot
toen dat ik geen tijd meer wilde verliezen en wilde gaan doen waar ik ECHT voor gekomen was. Alleen wist ik
niet wat dat was. Toen volgde een weg van zoeken en vinden. En mijn praktijk is hier het resultaat van.

Wat is je grootste probleem geweest, waar je je doorheen moest slaan tijdens het opstarten van je
bedrijf/event of nog steeds?
De overtuiging dat men niet op mij zat te wachten en dat, hoe goed ik ook ben, nooit goed genoeg zou zijn in
andermans ogen. Die overtuigingen heb ik kunnen keren, voornamelijk met behulp van EFT.

Wat voor advies zou je geven aan vrouwen/moeders die hun eigen bedrijf/event willen beginnen?

1. Is jouw motivatie ‘geld verdienen’ of ‘doen wat je leuk vindt’?
Mijn persoonlijke ervaring is dat je Hart je vertelt wat jouw specifieke weg is. En hoe meer je naar jezelf luistert, hoe meer je op jouw weg komt en hoe meer je gaat doen wat je leuk vindt. En geld verdienen is een logisch gevolg van die verbondenheid met je Hart. Probeer geld als een middel te zien om je werk te kunnen doen en in je levensonderhoud te kunnen voorzien. Probeer geld niet als doel te zien. Dat haalt de stress van je bedrijfsvoering af. Geduld is hier een sleutelwoord.

2. Ben je op zoek naar manieren om klanten te werven?
Mijn persoonlijke ervaring is dat er allerlei ‘interessante’ methodes zijn om klanten ‘binnen te halen’,
maar dat sommige manieren totaal niet bij je passen. Laat je niet – zoals ik ooit – in de luren leggen door allerlei beloftes om ‘binnen korte tijd met wat je het liefst doet, heel veel geld te verdienen’, maar zoek de manier die volledig bij jou past. Waar jij zelf volledig achter kunt staan en jij jezelf in de spiegel in de ogen kunt kijken. Ook hier is geduld een sleutelwoord.

3. Wil je alles meteen goed doen?
Mijn persoonlijke ervaring is dat als je in de eerste plaats plezier hebt in wat je doet, in de tweede plaats fouten durft te maken en in de derde plaats leert om niet met ‘wat anderen ervan zullen vinden’ bezig te zijn, je ontzettend veel leert en je jezelf enorm ontwikkelt. Geduld hebben is ook hier cruciaal.

4. Ben je op zoek naar goed zakelijk advies?
Mijn persoonlijke ervaring is om niet iedereen je adviseur te laten zijn, maar je Hart te vragen om de adviseur(s) die bij jou past. Of je er nu van houdt om met een hele groep mensen (tegelijk) te sparren of juist graag eerst zelf nadenkt en dan spart met een vertrouwd adviseur, vraag je Hart om de juiste mensen op je pad te brengen. Enne geduld hebben…

5. Heb je de neiging om jezelf altijd met anderen te vergelijken?
Mijn persoonlijke ervaring is om anderen niet als concurrent te zien, maar als mogelijke voorbeelden van de vele manieren hoe je buiten je eigen comfortzone kunt treden. Wees niet bezig om anderen proberen te overtreffen, maar zorg dat jij jezelf steeds overtreft. Dat jij DE BESTE kunt zijn in wie je bent: JIJ!

En je raadt het vast al, geduld is hier ook een schone zaak. Geduld met én liefde voor…jezelf!

ZWJB-gegevens-in-signature

www.zijnwiejebent.nl | asha@zijnwiejebent.nl | 06 – 18 44 63 11
Je kunt me volgen op Twitter  Volg Asha
                    Vasconcellos-Badal op Twitter
Je kunt mijn profiel bekijken op LinkedIN  Bekijk Asha
                    Vasconcellos-Badal op LinkedIn
Like mijn praktijk op Facebook  Bezoek Zijn wie je bent op
                    Facebook
…omdat het nooit te laat is om volledig uit de verf te komen.
Eén reactie »

Geef een reactie

