Interview met Mampreneur Miranda Römer

Standaard

LogoPowerShoot-Miranda-webformaat

“Ik ben Miranda Römer, 46 jaar en ik woon in Lelystad.”

Eigenlijk ben ik altijd al als een soort ‘zelfstandige’ bezig geweest, zelfs toen ik in loondienst was. Dit jaar is de ‘herstart’ van mijn bedrijf. De huidige naam daarvan is Miranda Römer Coaching, maar ik ben toch nog ‘zoekend’ naar een heel pakkende betere naam. Ideeën zijn welkom!

Voorheen was ik voedingscoach, maar ik heb de voeding wat losgelaten, en richt me nu meer op persoonlijke ontwikkeling en zelfbeeld. Daarbij is mijn specifieke kracht de combinatie van fotografie (portretfotografie) en coaching. Ik gebruik de Powershoot-methode om enerzijds mooie portretten te maken (voor bijvoorbeeld social media), een complete zelfbeeld shoot te doen, of op een andere manier tijdens coaching. Bij de Powershoot ligt de aandacht niet zozeer op de technische kant van de fotografie, maar op de persoon, op het contact. Vooral heel geschikt voor mensen die het wat lastig vinden om op de foto te gaan, en toch mooie foto’s van zichzelf willen hebben. Er zijn een aantal Powershoot-coaches in Nederland, die deze methode op hun eigen manier gebruiken in combinatie met coaching. Meer hierover vind je op mijn website, www.mirandarobbecoaching.nl.
Verder geef ik workshops (bijvoorbeeld visionborden om je focus helder te krijg, of loslaten van overtuigingen, emoties en gedachtes), en wil ik later ook wat uitgebreidere trainingen gaan verzorgen om persoonlijk / je zelfbeeld te ontwikkelen.
Zoals gezegd, dit is de herstart, dus alles is nog volop in ontwikkeling.

visionbord 2014 klein

Werk je vanuit huis?

Ik heb inderdaad mijn kantoor aan huis. Maar als ik fotoshoots doe, dan doe ik dat over het algemeen buiten, in de natuur. Lelystad heeft een aantal prachtige parken waar ik graag gebruik van maak, en verder zijn er nog veel meer mooie plekjes in Nederland. Een kleine workshop geef ik thuis (aan de eettafel), maar als de groepen iets groter gaan worden, dan wijk ik uit naar elders… Ik heb nog geen vaste specifieke locaties, maar dat gaat vast en zeker komen.

Hoeveel uren per week besteed je uit aan je eigen bedrijf?

Op dit moment gemiddeld tussen de 15 en de 20 uur, omdat ik tot voor kort naast mijn eigen bedrijf nog een parttime baan had, en nu een kleine uitkering (en dus heb ik ook daarvoor verplichtingen).  Zodra mijn uren voldoende inkomen opleveren, ga ik uiteraard uitbouwen, en fulltime aan mijn eigen bedrijf werken. Fulltime betekent dan niet per diefnitie 40 uur, maar eigenlijk ‘all the time’. Tussen het gewone leven door, zeg maar.

Hoe vindt jij jouw balans om je sociale bezigheden, huishouden en jouw eigen bedrijf te leiden?

Dat is precies mijn uitdaging, die balans heb ik nog niet helemaal gevonden. Ik zou wat meer structuur in mijn werkzaamheden willen krijgen, door bijvoorbeeld een heel duidelijke planning in mijn agenda te hebben. Maar tot nu toe werkt dat helaas nog niet zo. Mijn hobbies (tuinieren, lezen, fotograferen) willen er nog wel eens bij in schieten, maar dat neem ik dan maar even voor lief.
Wat voor mij wel heel belangrijk is, is om regelmatig (bijvoorbeeld in het weekend) even met mijn man om de tafel te zitten, en de komende week door te spreken. Wat staat er op de agenda, wanneer zien we elkaar, wat gaan we de komende week eten, waar zitten de knelpunten en hoe verdelen we de taken. Gelukkig doet hij ook heel veel in het huishouden, en steunt hij me in alles, dus daar ben ik wel heel dankbaar voor.

Wat is jouw inspiratie of motivatie die ertoe hebben geleid je eigen bedrijf te beginnen?

Wat ik in al mijn loondienstbanen altijd heb gehad is vrijheid en zelfstandigheid. Mijn collega’s zaten aan de andere kant van het land, of in het buitenland, of ik had de verantwoordelijkheid over specifieke delen van de organisatie, of…. Kortom, ik had m’n eigen onderneminkje binnen een groter bedrijf en ontving salaris. Leuke banen, die ik levenslang zou kunnen blijven doen, maar was dat waar ik echt gelukkig van werd?? Nee dus. Toen ik me dat realiseerde heb ik de knop omgezet. Want mijn doel is om in vrijheid (mijn eigen tijd kunnen indelen, en kunnen werken waar ik wil) te doen wat mij echt gelukkig maakt. En dat is anderen helpen om zichzelf in optima forma te worden en te zijn. Stralen, in je kracht staan, zichtbaar zijn… het zijn thema’s die in mijn leven naar boven kwamen en die in mijn werk ook de rode draad vormen. En ja, het is heerlijk om daar nu mee en aan te mogen werken!

Wat is je grootste probleem geweest, waar je je doorheen moest slaan tijdens het opstarten van je bedrijf of nog steeds?

Mijn grootste probleem heeft vooralsnog te maken met effectiviteit, timemanagement. En met marketing. Omdat ik voor mijn gevoel nog redelijk in de kinderschoenen sta met mijn bedrijf, moet ik nog flink aan de weg timmeren. Mijn website is nog in de maak (hij is er, maar nog steeds niet naar mijn zin), mijn niche nog niet helemaal helder, en mijn vindbaarheid is ook nog een puntje. Keuzes maken, want ik vind zo verschrikkelijk veel leuk, en pak ook steeds nieuwe projecten op. Ik weet theoretisch hoe het moet, maar het is zo veel tegelijkertijd. Stapje voor stapje, houd ik mezelf steeds maar voor. Maar ja, ik wil zo graag, hè? Ik ben een kei om anderen hierin te adviseren. Nu zelf nog!

1499483_343078882501574_1773996528_n

Wat voor advies zou je geven aan vrouwen/moeders die hun eigen bedrijf willen beginnen?

Doen! Volg je hart, maak je dromen groot, groter, grootst, en ga dan stap voor stap aan de slag. Zorg dat je je omringt met mensen die je kunnen helpen, je hoeft het namelijk nooit alléén te doen! En tot slot, blijf in jezelf investeren! Succes!!

Zoek me gerust op op facebook of linked in, want ik heb nog veel meer te vertellen (over fotografie, netwerkevenementen die ik organiseer samen met anderen, gelukkig zijn, etc) en ik vind het altijd leuk om mijn netwerk uit te breiden en anderen te ondersteunen op hun weg!
O ja… en als je nog mooie profielfoto’s voor op je social media nodig hebt… dan weet je me vast wel te vinden.

miranda klein

Eén reactie Volgende »

  1. Dank je wel! Ik hoop dat ik, ondanks dat ik geen moeder ben (howel ik wel 2 bonusdochters heb, al zijn ze het huis al uit), veel anderen kan inspireren met mijn verhaal!

    Like

  2. Goed werk lieve Miranda. Mooi interview en er is nog veel te genezen en gezond te worden in de wereld, dus er moet werk zat zijn. Groet van Rolf.

    Like

  3. UPDATE: Gezien mijn scheiding in 2015 is zowel mijn naam veranderd (naar mijn meisjesnaam Römer), als de bedrijfsnaam. De nieuwe naam van mijn bedrijf is Zichtbaar Jij. Die past op alle fronten bij mijn onderneming en wat ik wil betekenen. Namelijk jou helpen om zichtbaarder te worden. De bijbehorende website is http://www.zichtbaarjij.nl. -)
    Tot ziens!

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie