Josje| 1 kind |Personal Coach

Standaard

Creëer zelf je mooiste realiteit!


Websitefoto Het Wensenmagazijn

Josje de Klerk, getrouwd met Chris, samen één dochter van 14: Soleil. Josje is eigenaar van Het Wensenmagazijn.

Wie ben je en wat doe je?

Ik ben Josje en ik heb in 2014 Het Wensenmagazijn opgericht, platform voor inspiratie, hoop en kracht. Ik schrijf voor diverse gedrukte en online media en heb een boek geschreven: De Eentietige Bandiet. Vanuit Het Wensenmagazijn ontwikkel en begeleid ik online trainingen voor mensen die het beste uit het leven willen halen. Op mijn website staat: “Josje, empowering people since 2004”. Dat is wat ik met hart en ziel doe. Ik wil graag de geluksbeleving bij mensen vergroten. Ik doe dit door mensen te leren hoe ze zelf de regie kunnen nemen en hoe ze vervolgens, met de juiste tools die ik ze aanreik via de methode Succesvol Wensen© hun leven zo kunnen vormgeven dat ze hun mooiste realiteit creëren. Ik zeg altijd: ‘Of je nu je in je privéleven prachtige wensdromen wilt waarmaken, of dat je je business wilt boosten: het begint allemaal bij jouzelf.’ Daarom hanteert Het Wensenmagazijn een stappenplan: eerst de weg vrijmaken, dan weten wat je moet doen om je prachtige toekomstdoelen waar te maken. En het werkt!

Hoe kom je aan het idee voor jouw bedrijf? Hoe ben je begonnen en hoe heb je het
gefinancierd?

Het idee is ontstaan uit mijn eigen (vele heftige) levenservaringen, mijn werk als coach, en
alles wat ik aan trainingen, workshops, cursussen en sessies bij mentoren heb gedaan. Ik
kreeg vaak de vraag of ik mijn persoonlijke verhalen wilde delen en daar lessen aan wilde
verbinden. Ik ben begonnen zonder verdienmodel. Mijn eerste doelstelling was puur en
alleen het bieden van een platform voor inspiratie, hoop en kracht. Daar werd weleens een
beetje schamper over gedaan. Mensen vroegen zich af hoe ik dat dan deed, of ik misschien
gek was, of gewoon een hobby zocht. Nou, met dat gek zijn valt het erg mee. En voor wat
betreft die hobby hebben ze gelijk. Om maar weer eens een dijk van een cliché te gebruiken: mijn werk is ab-so- luut mijn hobby.

Het bouwen van Het Wensenmagazijn als online platform is gefinancierd uit eigen middelen.

Inspiratielunch met Eline Bisselink van MOEDIG!

Hoe loopt jouw bedrijf nu? Heb je aan jouw verwachtingen voldaan? En financieel?

Het Wensenmagazijn staat op het punt haar eerste online training Succesvol Wensen #1© te lanceren. Ik heb al een hele lijst met voor-inschrijvingen. Het geduld van mijn cursisten wordt nog even op de proef gesteld, omdat op dit moment een prachtige online leeromgeving wordt ingericht. Ik hoop in mei live te kunnen. Intussen doe ik veel coaching-trajecten, zowel voor particulieren als voor bedrijven, zowel live als online. Het Wensenmagazijn – de groei die het doormaakt, de vorm die het krijgt – voldoet 100% aan mijn verwachtingen! Want mijn werk is mijn passie en Het Wensenmagazijn draagt mijn levensmissie uit: het versterken van mensen en ze leren dat voor iedereen alle overvloed altijd beschikbaar is. Financieel loopt het dan ook op rolletjes, want ik doe wat ik leuk vind vanuit de overtuiging iets bij te dragen aan de wereld.

Waar werk je (thuis of eigen kantoor) en hoe ga je te werk?

Ik werk vanuit huis en heb ook regelmatig afspraken op locatie. Dit kan een bespreking zijn over samenwerking met andere gedreven ondernemers, of om met gelijkgestemden te
brainstormen over onze bedrijven, of voor coachings. Ik doe regelmatig wandelcoachings, die zijn echt een enorm succes. Als ik thuis werk, start ik mijn dag na een frisse douche en een gevarieerd ontbijt met mijn gezin, met een moment van stilte. Ik ga na waar ik sta en waar ik heen wil. Ik bepaal mijn doelen voor die dag en focus op de stappen die ik wil zetten. Dan ga ik in mijn kantoor aan de slag tot een uur of elf. Dit is het moment voor een kop koffie en een pauze; meestal ga ik – weer of geen weer – even naar buiten. Ik heb die zuurstof nodig en ik doe in de natuur inspiratie op. Ik werk door tot half vier, dan komt mijn dochter uit school en praat ik met haar bij. Meestal kan ik de verleiding niet weerstaan om daarna nog een of twee uurtjes te werken. Het is gewoon zo leuk! Ik barst van de ideeën en van creëren word ik alsmaar creatiever, dus het stroomt.

Mijn liefdes Soleil en Chris

Wat is je setup en hoe combineer je jouw bedrijf met jouw gezinsleven?

Zie boven. Naast mijn werk zorg ik voor heel goed eten. Ik vind dit al jaren erg belangrijk (ik ben opgeleid tot orthomoleculair voedingsdeskundige), maar sinds ik borstkanker heb gehad hecht ik daar nog meer waarde aan.

Wat voor advies(zen) zou je moeders kunnen geven die een eigen bedrijf willen beginnen?

Hanteer een stappenplan, houd je eraan en focus, focus, focus. Beschouw de afspraken die je met jezelf maakt als even bindend als de afspraken die je met anderen maakt. Behandel
jezelf en wat je met jezelf afspreekt met respect. Doe wat je belooft, ook aan jezelf.

Jouw top 3 Tips & Tools aan Mampreneurs die tijd, geld en energie besparen.

1) Het DWOB-principe© van Het Wensenmagazijn. DWOB staat voor Dromen, Wensen,
Ondernemen, Bereiken. Zet je dromen op papier, voel welke daarvan echt intrinsieke
wensen zijn, onderneem realistische en haalbare stappen en bereik je doelen.
2) Een papieren agenda. Bij mij ligt er een heel groot exemplaar op de hoek van mijn
bureau. Daarin staan alle stappen die ik die dag wil zetten, die ik ’s morgens in mijn
stiltemoment heb bedacht en die nodig zijn om me naar een volgende fase te brengen. Ik
kijk in die agenda en werk punt voor punt af. Het kan natuurlijk weleens voorkomen dat
ik tijd tekort heb, omdat ik zo enthousiast ben over wat ik doe en van de ene in de
andere creatie rol. Maar uiteindelijk ben ik aan het eind van de werkweek altijd waar ik
wil zijn. En zo’n agenda is ook heel handig om je gezinstijd in op te schrijven. Zo baken je
helder je werktijd en je gezinstijd af.

3) Samenwerkingen aangaan en hulp vragen. Weinig is zo inspirerend als met mede-
mampreneurs te brainstormen over je werk. En heel vaak blijkt dat je diensten kunt
uitwisselen met gesloten beurs. Ik doe dit vaak en hierdoor breid ik niet alleen mijn
netwerk enorm uit, maar ook mijn bedrijf. Ik verbeeld me niet dat ik alle benodigde
expertise in huis heb. Ik kan sommige dingen goed, en andere minder goed. En die
stukken vullen mijn collega-mampreneurs in. En ik op mijn beurt voor hen. Bundeling van krachten.

http://www.hetwensenmagazijn.nl

Plaats een reactie